Українська | Русский | English
Головна Новини Інформація для учасників АТО та вимушених переселенців Цивільний захист та безпека життєдіяльності населення Служба за контрактом в ЗСУ

Захист прав споживачів

«ГАРЯЧА ТЕЛЕФОННА ЛІНІЯ»
З ПИТАНЬ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 року № 983-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року» в районній державній адміністрації працює «гаряча телефонна лінія» з питань захисту прав споживачів.
За консультаціями громадяни району можуть звертатися за телефоном: 
 (05132) 3-12-72(Відділ економічного розвитку, торгівлі та туризму Арбузинської райдержадміністрації)

 

Дзвінки приймаються з 8:00 – 17:00 щоденно, крім вихідних та святкових днів.
 
  ПАМЯТКА ДЛЯ БДЖОЛЯРІВ ветеринарно-санітарні вимоги, обов’язкові для виконання
Формат: DOC | Добавлен: 02/04/2018 10:52:33
28Kb Скачать скачать
  ЩО НЕОБХІДНО ДЛЯ ОТРИМАННЯ БЮДЖЕТНОЇ ДОТАЦІЇ ЗА ХУДОБУ
Формат: DOC | Добавлен: 02/04/2018 10:55:05
45Kb Скачать скачать
  Бджоли відіграють важливу роль в сільському господарстві як запилювачі квіткових рослин.
Формат: DOC | Добавлен: 02/04/2018 10:56:57
41Kb Скачать скачать
  Вимоги щодо пасік в весняний період
Формат: DOC | Добавлен: 02/04/2018 10:59:22
26Kb Скачать скачать
 

ЯЩУР

13 березня  2018 року на семінарі – нараді зі спеціалістами міжрайонних, районних, Миколаївського міського управлінь Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області проведено семінар на тему «Ящур – транскордонне захворювання тварин». На семінарі висвітлено епізоотичну ситуацію в світі щодо ящуру тварин. До учасників семінару доведено критерії Всесвітньої організації здоров’я тварин (МЕБ) щодо статусу країн по ящуру та з рекомендаціями МЕБ щодо програм нагляду за ящуром. Ознайомлено з перебігом захворювання у тварин, правилами відбору проб для досліджень та методами лабораторної діагностики ящуру. Доведено до відома реагування на ящур в різних країнах світу та вимоги національного законодавства до заходів з профілактики та ліквідації спалахів захворювань тварин на ящур.
      Ящур ВРХ - надзвичайно заразна, гостропротікаюча хвороба великої рогатої худоби, диких і домашніх парнокопитних тварин, яка характеризується ураженням кінцівок, вимені і афтозним ураженнями ротової порожнини, а саме - слизової оболонки. До ящуру сприйнятливі не тільки тварини, а й люди, особливо діти.
Збудник захворювання - вірус, який має багато варіантів і кілька типів. Тварини, які перехворіли ящуром, що був викликаний вірусом одного з цих варіантів або типів, набувають до вірусу даного захворювання дуже специфічний імунітет і весь час залишаються сприйнятливими до зараження іншими типами вірусів.
Джерелом збудника є перехворіли і хворі ВРХ. До настання періоду прояву клінічних ознак хворі тварини представляють особливу небезпеку. Вченими встановлено, що збудник ящуру до того як з'являються видимі ознаки хвороби - за 3-4 дні, може виділятися з молоком.
Тварини, які хворі на ящур виділяють вірус з сечею, калом, молоком і слиною. Ящурного афти - бульбашки, які наповнені рідиною, дуже просто розриваються, а вірус, який в них містився виділяється в навколишнє середовище, при цьому інфікує корми, предмети догляду за тваринами, воду, одяг людей, пасовища і так далі. Через це відбувається швидка передача збудника від хворих до здорових тваринам при утриманні їх спільно, або через фактори передачі: корми, підстилку, воду, продукти тваринництва, транспортні засоби, предмети ухода.Даже тварини, які несприйнятливі до ящуру, можуть бути переносниками вірусу .
Через ушкоджену слизову оболонку ротової порожнини проникає вірус ящура в організм здорової тварини, коли воно поїдає корми, під час приймання молока, або води, при облизуванні різних предметів, які були забруднені виділеннями від хворих тварин. Зараження може відбуватися і через дихальні шляхи, але найрідше - через піхву і соски вимені. Практично найнебезпечнішим чинником поширення вірусу, є через молоко і обрат, який було отримано з несприятливих господарств. Період інкубації хвороби - 1-7 днів, дуже рідко може доходити до 3 тижнів.
Ящур ВРХ характеризується первинними ознаками захворювання - у корів - зниження удою, у всього стада - зниження апетиту. На місці де було проникнення вірусу утворюються поодинокі первинні афти. Вірус з них, через 2-3 дні проникає в кров. Це характеризується погіршенням загального стану тварин, які захворіли і значно підвищеною температурою (40,5-41,5 0 С). На слизовій щік, мови, на крилах носа (рідко), на шкірі губ, внутрішньої поверхні губ в наступні дні утворюється велика кількість вторинних афт. Температура тіла у хворих тварин з виникненням афт повертається до норми, але загальний стан продовжує все швидше і швидше погіршаться. Через деякий час (2-3 дні) вторинні афти розриваються, а на їх місцях з'являються рани (хворобливі поверхневі ерозії) з яскраво-червоним дном і нерівними краями. Особливо добре спостерігається рясне слиновиділення. Довгими нитками слина виділяється назовні, велика кількість пінистої маси накопичується в кутах рота, тварини відмовляються від корму, прицмокують, починають худнути.
Поява ерозій і АТФ на межкопитной щілини і шкірі віночка викликає кульгавість і болючість, через що тварини більшу частину часу проводять лежачи. Поразки ящурного хворобою на сосках і вимені спостерігається найчастіше у корів, які знаходяться в періоді лактації.
Коли відбувається доброякісне протягом ящуру ВРХ , то ділянки уражені хворобою починають гоїтися через 7-8 днів, а повне одужання тварин спостерігається через 2-3 тижні. Видужування може затягуватися, якщо відбулися ускладнення вторинної інфекціі.Особенно часто спостерігаються ускладнення при ураженні вимені, межкопитной щілини, шкіри, якщо зміст тварин не відповідає санітарним умовам.
Іноді у ВРХ спостерігається злоякісний перебіг ящуру. У такому випадку спочатку з'являються симптоми, які характерні при доброякісному перебігу хвороби, але через 5-7 днів піднімається вдруге температура тіла тварини, з'являються судоми, м'язове тремтіння. У результаті серцевої недостатності - набряк легенів, а це вже загибель тварини.
У молодняку, ящур ВРХ протікає з ознаки гострого запалення шлунково-кишкового тракту, але без розвитку АТФ. У більшості випадків, результат хвороби смертельний.

    

 

4 квітня 2018 року в Україні запрацює нова система контролю якості та безпечності харчових продуктів

 4 квітня в Україні запрацює нова система контролю якості та безпечності харчових продуктів. Про це під час прес-брифінгу сказала Віце-прем`єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Іванна Климпуш-Цинцадзе. Ідеться про набуття чинності Законом України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин».
За словами Віце-прем`єр-міністра, новий закон, з одного боку, створить умови для забезпечення кращої якості та безпечності харчової продукції для споживачів, а з іншого – запровадить чіткі і прозорі процедури перевірок, що мінімізують корупційні ризики і сприятимуть розвитку чесної конкуренції. Ключовими новаціями нового закону Іванна Климпуш-Цинцадзе назвала ризик-орієнтований підхід до перевірок операторів ринку та запровадження Акта перевірки.
Підприємства перевірятимуть залежно від ступеню ризику для життя і здоров`я людей (наприклад, у магазині, де продається запакована продукція тривалого зберігання, ризиків менше, ніж у магазині, де продається свіже м`ясо). Також, за новим законом, інспектори Держпродспоживслужби здійснюватимуть перевірки, згідно з Актом перевірки. Цей документ міститиме вичерпну кількість питань для перевірки і буде публічним, що мінімізує корупційні ризики.
За порушення нового закону передбачені жорсткі санкції. Так сума штрафу для юридичних осіб може досягати 70 тисяч гривень – залежно від скоєного правопорушення. У разі виявлення на виробництві факторів, що становлять небезпеку життю і здоров’ю людей, інспектор може ухвалити рішення про тимчасове припинення виробництва та/або обігу харчових продуктів та/або кормів.
 

Іванна Климпуш-Цинцадзе закликала політиків утриматися від спекуляцій нормами нового закону, покликаного покращити якість і безпечність харчових продуктів в Україні і захистити добросовісних операторів ринку від тиску контролюючих органів.
    

ЗАХИСТИМО БДЖІЛ ВІД ПЕСТИЦИДІВ
 
       Отруєння бджіл спостерігається у весняно-літній період при масових обробках с/г посівів. Пестициди потрапляють в бджолині сім’ї з нектаром і пилком, в результаті чого забруднюються кормові запаси і товарна продукція. У більшості випадків токсикація бджіл відбувається через несвоєчасну інформацію бджолярів про час, місце хімічних обробок, порушення правил застосування пестицидів, використання небезпечних для бджіл препаратів.
       Адміністрація господарств зобов’язана завчасно, але не менше чим за дві доби до початку проведення хімічної обробки сповіщати населення, власників суміжних с/г угідь про місця, строки і методи застосування пестицидів. При проведені робіт у радіусі 200 м від меж ділянок, що обробляються встановлюють попереджувальні написи. Всі роботи проводять в ранкові та вечірні години. Допускається вдень у похмуру, прохолодну погоду, коли бджоли не вилітають з вулика.
        Провина за отруєння бджіл не може лежати тільки на замовникові хімобробок, значну відповідальність також несуть і власники пасік. Так, відповідно до ЗУ «Про бджільництво» пасіки підлягають обов’язковій регістрації за місцем проживання у сільських радах. На кожну пасіку видається ветеринарно-санітарний паспорт. Після отримання повідомлення про майбутню хімічну обробку бджоляр повинен вивезти пасіку в безпечне місце, ізолювати виліт бджіл з вулика, або прибрати бджолині сім’ї в зимівник. При обробці пестицидами 2 кл небезпечності (фастак, карате зеон, нурел Д, Бі-58) обмеження льоту бджіл становлять біля 3-4 діб, а 3 кл. (моспілан, матч, більшість фунгіцидів, гербіцидів, біопрепаратів) - 1-2 доби.
         Для запобігання занесенню у вулик квіткового пилку, зібраного з оброблених пестицидами рослин, рекомендується використовувати пилко-уловлювачі, чим попереджається отруєння бджіл. Але кращим і надійним способом гаранту збереження бджіл це вивезення їх на відстань не менше 5-7 км.
        Якщо відбулося отруєння бджіл законодавчу силу при визначені причин загибелі має лабораторна діагностика, яка проводиться з відібраних від бджолиних сімей проб та встановлює в них залишки отрутохімікатів.
        До уваги сільськогосподарських товаровиробників всіх форм власності, шкільних закладів та населення району.
        В районі розпочаті і будуть продовжуватися роботи з використанням пестицидів. З метою недопущення отруєння людей, поголів’я тварин та бджолосімей ПРОСИМО-ВИМАГАЄМО від юридичних та фізичних осіб завчасно, але не менше чим за 2-3 доби до початку проведення кожної хімічної обробки, сповіщати населення, власників с/г угідь, пасічників про місця, строки і методи застосування пестицидів.
       Навчальним закладам забезпечити узгодження маршрутів прогулянок, екскурсій учнів до місць відпочинку.
 

            Арбузинське міжрайонне управління   Держпродспоживслужби   

 

До уваги виробників продуктів бджільництва

 

«Повідомлення RASFF

   До Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів надійшло повідомлення системи швидкого реагування па харчових продуктах та кормах (RASFF) від 10 жовтня 2017 року № 17-844 стосовно виявлення парафіну у воску бджолиному, що експортується з України в окремі держави-члени ЄС.
 
   Згідно інформації RASFF стало відомо, що у червні 2017 року бельгійською владою інформовано німецьку і іспанську сторони щодо забруднення бджолиного воску (парафіном від 1,7% до 5,8%, а в одному зразку навіть 52%; та стеарином до 25%) китайського та українського походження (експортованого до Королівства Іспанії та Федеративної Республіки Німеччина бельгійською компанією Bijenhof). Зазначена інформація була надана до системи продовольчого шахрайства 03 липня 2017 року № FF2017/07, оскільки існує потенційний ризик потрапляння фальсифікованого бджолиного воску в харчові продукти.

    

 Запровадження НАССР у закладах

     громадського харчування

        Арбузинське міжрайонне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області відповідно до частини другої підпункту 1 пункту 1 прикінцевих та перехідних   положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо   харчових продуктів» (далі – Закон України) від 22.07.2016 № 1602-VII повідомляє, що  з 20   вересня 2017 року в Україні набувають чинності норми, що передбачають   запровадження системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних   точках (НАССР) для потужностей, які провадять діяльність з харчовими   продуктами, у складі яких є неперероблені інгредієнти тваринного походження   (крім малих потужностей). Зазначена норма викликає запитання чи підпадають під дію зазначених норм заклади громадського харчування.

       У п. 27 статті 1 Закону України визначено, що закладом громадського харчування є ресторан, бар, кафе, їдальня, закусочна, піцерія, кулінарія, кіоск чи   інший заклад, що забезпечує харчуванням невизначену кількість фізичних осіб. Віднесення до закладів громадського харчування не залежить від територіальних ознак (місця) провадження господарської діяльності з громадського харчування та ступеня доступності харчування будь-яким особам.

      У п. 46 статті 1 Закону України визначено, що до неперероблених харчових продуктів відносяться харчові продукти, які не піддавалися ніякій іншій переробці, крім поділу на частини, розрізання, виділення кісток, рублення, ламання, зняття шкіри, чищення, тримінгу, зняття шкарлупи або іншої оболонки, охолодження, замороження та розмороження.

     У випадку, якщо заклад громадського харчування провадить діяльність з харчовими продуктами, у складі яких є неперероблені інгредієнти тваринного походження (яйця курячі, м‘ясо тварин та птиці, мед тощо, які не піддавалися термічній обробці), та не відноситься до категорії малих потужностей, з 20 вересня 2017 року норма про запровадження НАССР стає  обов’язковою для такого закладу.

     У випадку, якщо заклад громадського харчування провадить діяльність з харчовими продуктами, у складі яких відсутні неперероблені інгредієнти тваринного походження (усі продукти тваринного походження, які використовуються закладом, були піддані обробці на підприємствах, які мають впроваджені системи виробничого контролю (НАССР) до моменту постачання в заклад громадського харчування – крім малих потужностей) відповідні норми вступають в силу з 20 вересня 2018 року.

Для малих потужностей відповідні норми законодавства набувають обов’язкового характеру з 20 вересня 2019 року.

      З метою визначення чи належить заклад громадського харчування до категорії малої потужності слід звернутись до вищенаведеного визначення терміну «мала потужність». Виходячи з цього заклад громадського харчування відноситься до малої потужності, якщо він сукупно відповідає наступним критеріям:

     - постачає харчові продукти кінцевому споживачу,

     - має не більше ніж десять осіб робочого персоналу,

     - займає площу не більше ніж 400 м2

      Додаткова інформація:

      Система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) – система, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів.

Відповідно до чинного законодавства України оператори ринку розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів.

      Невиконання обов’язку щодо впровадження на потужностях постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб – у розмірі від тридцяти до сімдесяти п’яти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб – підприємців – у розмірі від трьох до п’ятнадцяти мінімальних заробітних плат та зупинення роботи потужності.

 

 Куток споживача

 Кожен з нас, зайшовши в магазин, кафе, турагентство і навіть ЖЕК, відразу стає споживачем, потрапляючи під крило Закону «Про захист прав споживачів». В основній правовий акт, що регулює відносини продавця і покупця, в кінці минулого року внесли зміни. Вони торкнулися визначення прав споживачів та механізмів їх захисту, а ще — реалізації державної політики у цій сфері. Теоретично, український споживач став ще більш захищеним.

В основному це претензії до якості продуктів харчування і непродовольчих товарів, скарги на несправність недавно придбаних автомобілів, побутової та радіоелектронної техніки.

Наприклад, при відсутності розрахункового документа (чека, рахунку до оплати) захистити права споживача практично неможливо. Трапляється, що людина через незнання сама зіпсувала товар — не прочитала інструкцію перед початком застосування.

 Але навіть якщо порушення прав мало місце, перед тим як йти зі скаргою до контролюючих органів, потрібно звернутися до продавця з письмовою заявою. Той зобов‘язаний повернути вартість або замінити неякісну покупку в триденний термін. Якщо ж питання якості товару або послуги спірне, буде потрібен висновок експертів.

 Експертизу проводять фахівці Торгово-промислової палати. Тільки маючи на руках їхні висновки і чек, покупцеві є сенс звертатися до органів із захисту прав споживача або доводити свою правоту в суді.

 

Споживач має право подати позовну заяву до суду, зажадавши компенсувати збитки і моральний збиток. Пред’явити позов можна в суд за місцем свого проживання, за місце проживання  відповідача або за місцем заподіяння шкоди.

 Видача чеків обов’язкова!

 

Ви купуєте товар, їдете громадським транспортом, замовляєте вікна, плануєте провести ремонт помешкання, всюди Ви хочете, аби за ваші кошти, Вам надали саме той товар, ту послугу, яка вас влаштовує та ще й відповідної якості.

Однак, нажаль, не рідко буває, що споживача обважують, обраховують, надають неякісні послуги, продають неякісний товар тощо. Як бути тут ?

І в такому випадку найголовнішим правилом залишається завжди вимагати та зберігати розрахунковий документ!

Відповідно до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну)

 

Тобто, в усіх випадках купівлі товару, замовлення роботи чи послуги необхідно отримати письмове підтвердження цього факту.

Чому це так важливо? П.11 ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів" наголошує, що всі вимоги споживача розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Так для товарів - достатньо товарного або касового чеку, який продавці зобов'язані видавати і в якому повинні бути вказані найменування товару, його ціна, дата продажу та прізвище продавця. Якщо чек Вам не видали, вимагайте його в продавця!

Для послуг (робіт) - обов'язково виписується квитанція (укладається договір), в якій повинні бути відомості про:

- з ким укладається договір;

-  початок роботи;

- кінець роботи;

- ціну послуги (роботи) і порядок внесення плати;

- кількість та ціну пред'явленого вами матеріалу;

- гарантійний термін на послугу (роботу) тощо.

Чим більше буде у вас таких документальних доказів, тим більше шансів на успіх матимете для відстоювання своїх прав споживача у разі їх порушення.

У випадку, якщо немає документів, які підтверджують вашу правоту, можна використати докази свідків! Але пам'ятайте: документи завжди надійніше за свідка!

При придбанні Вами на ринку товарів , особливо непродовольчих на які встановлені гарантійні терміни споживання і таке інше , необхідно вимагати від продавця ( суб’єкта підприємницької діяльності , який відповідно до законодавства звільнений від застосування реєстраторів розрахункових операцій та розрахункових книжок) товарний чек, що засвідчує факт купівлі , у якому зазначаються: найменування суб’єкта господарювання та ринку , ряд та номер торговельного місця, найменування товару, ціна товару, дата продажу, прізвище, ініціали продавця та його підпис. Так як , в разі придбання товару неналежної якості , Ваші вимоги будуть розглядатися після пред’явлення розрахункового документа, а щодо товарів , на які встановлено гарантійні терміни – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу

 

На сьогоднішній день серед підприємців існує думка, що якщо приватний підприємець є платником єдиного податку він має право не видавати розрахунковий документ.

 

До відома підприємців! Відповідно до п.11 ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів" під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.

 

Тому, якщо ж підприємець і досі відмовляється видавати чек, в даному випадку слід самому покупцю замислитись над питанням, а чи зможе він потім (під час виявлення недоліку, обміну товару) пред’явити свої вимоги.

Управління економіки Арбузинської райдержадміністрації наголошує, що в даному випадку краще взагалі відмовитись від покупки у зазначеного нечесного підприємця.

Сподіваємось, що наші рекомендації в якійсь мірі допоможуть Вам стати упевненим споживачем, дадуть змогу зробити правильний вибір, знайти вихід із складних ситуацій та захистити власні споживацькі права.

  

 Ваші права

Згідно  Закону, який захищає інтереси та права громадян, Ви – як покупці (споживачі), маєте право вимагати від продавця необхідної та достовірної інформації, щодо продукції яка Вас цікавить та бути вільним у своєму виборі. Отримувати продукцію, яка не зашкодить Вашому здоров’ю, навколишньому середовищу та не завдасть шкоди майну.

У випадку придбання не якісного товару – відремонтувати товар, замінити на аналогічний (новий) або повернути сплачену за товар грошову суму. При покупці товару споживачі зобов’язані:

-          перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації;

-   в разі необхідності роз’яснення умов та правил використання товару звернутися за роз’ясненнями до продавця.

Продаж товарів, на яких строк придатності не зазначено або зазначено з порушенням вимог нормативних документів, а також товарів, строк придатності яких минув, забороняється.

Продавець в свою чергу, на вимогу споживача зобов’язаний надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції.

При придбанні товару довгострокового терміну вжитку вимагайте надання гарантійного талону, оформленого відповідним чином. Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію або на етикетці чи в будь-якому іншому документі, що додається до продукції.

При виконанні гарантійного ремонту гарантійний строк збільшується на час перебування продукції в ремонті.

При обмінні товару його гарантійний строк обчислюється заново від дня обміну.

 

У разі придбання товару неналежної якості:

У разі придбання споживачами продовольчих товарів неналежної якості продавець зобов’язаний замінити їх на товар належної якості або повернути сплачені вами гроші, якщо недоліки виявлено у межах строку придатності.

Вимоги споживача, не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Ви маєте право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.

 

Ваші права при  придбанні товару належної якості:

Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з

інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Ви можете обміняти товар належної якості протягом 14 днів, не враховуючи дня купівлі. Обмін товару належної якості проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

 

Ваші права на інформацію про продукцію:

Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуг).

Майнова відповідальність за шкоду, завдану дефектною продукцією або продукцією неналежної якості.

Шкода, завдана життю, здоров’ю або майну споживача дефектною продукцією або продукцією неналежної якості, підлягає відшкодуванню в повному обсязі, якщо споживач доведе:

-          наявність шкоди;

-          наявність дефекту в продукції;

-          наявність причинно-наслідкового зв’язку між такими.

 

Права споживача у сфері торговельного та інших видів обслуговування.

За всіма споживачами однаковою мірою визначається право на задоволення їх потреб у сфері торговельного та інших видів обслуговування.

Споживач має право на перевірку якості, безпеки, міри, ваги та ціни продукції, що придбавається, демонстрацію безпечного і правильного її використання.

 

Судовий захист прав споживачів:

Захист прав споживачів,  передбачених законодавством, здійснюється судом.

При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

Споживачі звільняються від сплати державного мита за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.