Головна Новини Виконання бюджету, сплата податків та зборів Інформація для учасників АТО та вимушених переселенців Цивільний захист та безпека життєдіяльності населення Служба за контрактом в ЗСУ

Реформа децентралізації


Громадські обговорення жителів населених пунктів Арбузинського району щодо добровільного об’єднання територіальних громад
Особливості створення територіальної громади
Новини Миколаївського регіонального офісу реформ

  Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад»
Формат: PPTX | Добавлен: 16/03/2015 16:44:54
111Kb Скачать скачать
  №81 від 28.04.2015 Про створення районної робочої групи з підтримки та впровадження заходів добровільного об’єднання територіальних громад Арбузинського району
Формат: RAR | Добавлен: 09/06/2015 16:07:29
8Kb Скачать скачать
  ПАСПОРТ АРБУЗИНСЬКОЇ спроможної територіальної громади з адміністративним центром в смт Арбузинка
Формат: RAR | Добавлен: 09/06/2015 16:23:48
15Kb Скачать скачать
  Практичний посібник з питань формування спроможних територіальних громад
Формат: PDF | Добавлен: 12/06/2015 09:17:06
4127Kb Скачать скачать

    

 

   

 

 Інформація для громадськості

 

Щодо Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад»

Закон спрямований на децентралізацію публічної влади з реальним забезпеченням загальновизнаних європейських принципів організаційної, правової та фінансової самостійності органів місцевого самоврядування, передбачених Конституцією України засад справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами.

Метою урядового законопроекту є:

·   створення передумов для вдосконалення системи органів місцевого самоврядування на новій територіальній основі з урахуванням принципу повсюдності;

·   створення правових умов, порядку об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст та надання державної підтримки об'єднаним територіальним громадам;

·   формування дієздатних територіальних громад, головним завданням яких має стати поліпшення забезпечення потреб громадян, оперативне та якісне надання їм базових соціальних та адміністративних послуг, поліпшення умов сталого розвитку відповідних територій, ефективніше використання бюджетних коштів та інших ресурсів.

Для досягнення мети проект закону передбачає встановлення основних умов об'єднання територіальних громад, порядок його ініціювання, порядок утворення об'єднаної територіальної громади та діяльності органів місцевого самоврядування в об'єднаній територіальній громаді до формування нових органів. Регулюються питання правонаступництва, управління об'єктами комунальної власності, формування бюджету, форми державної підтримки, зокрема фінансової.

Важливо, що проектом закону передбачено демократичні процедури в процесі ініціювання жителями чи органами місцевого самоврядування пропозицій щодо об’єднання, прийняття ними відповідних рішень. Це також стосується і розробки перспективного плану об'єднання територіальних громад, який формується з пропозицій сільських, селищних, міських районних рад і на основі яких приймається рішення відповідною обласною радою про схвалення цього плану.

Акцент на добровільності виконання закону(добровільне, а не примусове об’єднання).

Добровільне об`єднання здійснюється за низки умов. Зокрема у складі об`єднаної територіальної громади не може існувати іншої територіальної громади, яка має свій представницькій орган місцевого самоврядування; територія об`єднаної територіальної громади має бути нерозривною, її межі визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об`єдналися; об`єднана територіальна громада має бути розташована у межах території Криму, однієї області; при прийнятті рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад беруться до уваги історичні, природні, етнічні, культурні та інші чинники, що впливають на соціально-економічний розвиток об`єднаної територіальної громади.

Добровільне об`єднання територіальних громад не призводить до зміни статусу населених пунктів як сільської, так і міської місцевості.

Ініціаторами об`єднання можуть бути сільський, селищний, міський голова; не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради; члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи або ж органи самоорганізації населення відповідної території; сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться впродовж 30 днів з дня надходження такої пропозиції.

Схвалені проекти рішень щодо добровільного об`єднання громад у п`ятиденний термін подаються Раді міністрів Криму, обласній держадміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.

Верховна рада АРК, обласна рада впродовж 30 днів розглядає подання про утворення об`єднаної територіальної громади та приймає відповідне рішення.

Повноваження органів місцевого самоврядування, сільського, селищного, міського голови територіальних громад, що об`єдналися, припиняються з моменту набуття повноважень новообраними органами місцевого самоврядування, сільським, селищнім, міським головою територіальної громади, утвореної внаслідок добровільного об`єднання.

Перші місцеві вибори депутатів сільської, селищної, міської ради об`єднаної територіальної громади та сільського, селищного, міського голови призначають ВР Криму, обласна рада одночасно з прийняттям рішення про утворення об`єднаної територіальної громади.

Бюджети територіальних громад, що об`єдналися, виконуються окремо до закінчення бюджетного періоду.

Держава здійснює інформаційно-просвітницьку, організаційну, методичну та фінансову підтримку добровільного об`єднання територіальних громад.

Щодо фінансової підтримки державою добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ та міст - загальний обсяг фінансової підтримки розподіляється між бюджетами об`єднаних територіальних громад пропорційно до їхньої площі та кількості сільського населення у такій територіальній громаді з рівною вагою обох цих факторів.

Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об’єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову.

Територіальні громади села, селища, міста, що добровільно об’єдналися в одну територіальну громаду, можуть вийти із складу об’єднаної територіальної громади в порядку, визначеному законом.