Головна Новини Виконання бюджету, сплата податків та зборів Інформація для учасників АТО та вимушених переселенців Цивільний захист та безпека життєдіяльності населення Служба за контрактом в ЗСУ

Інформаційні матеріали


2017 рік

Про заходи щодо соціального захисту бездомних та громадян, які опинилися в скрутних життєвих обставинах у період складних погодних умов в осінньо-зимовий період 2016/2017 року

В рамках реалізації доручення голови Арбузинської районної державної адміністрації та з метою соціального захисту бездомних громадян, осіб, звільнених з місць позбавлення волі та осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах,  на території Арбузинського району діють: 

* 14 груп соціального патрулювання (на території кожної сільської/селищної ради) з метою виявлення одинокопроживаючих людей похилого віку, інвалідів, сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах, бездомних осіб та вжиття відповідних заходів щодо надання їм допомоги. До груп соціального патрулювання  залучено представників управління соціального захисту населення, територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг), Товариства Червоного Хреста України, громадських, релігійних та волонтерських організацій;

* 9 банків одягу, взуття, білизни зимового ассортименту (при кожному пункті обігріву);

* 3  "гарячих телефонних лінії"

-  Арбузинський районний сектор ГУ ДСНСУ в Миколаївській області –  101;

- управління соціального захисту населення райдержадміністрації – 3-01-10;

- територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) – 3-01-43);

* 9 пунктів обігріву ;  при кожному пункті обігріву створено банк одягу, взуття, білизни зимового ассортименту

розгорнуто 4 ліжко-місця   при Арбузинській центральній районній лікарні.

Інформація,

щодо розташування пунктів обігріву в період складних погодних умов 

№з/п

Назва території

Адреси пунктів роздачі гарячого харчування

Періодичність роботи пунктів обігріву

1

смт  Арбузинка

пров. Майський, 18 

(відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги)

В робочі дні

з 08-00 до 17-00 год.

2

смт Арбузинка

 

вул. Центральна, 88 , Арбузинська ЦРЛ

цілодобово

3

смт Костянтинівна

 

площа Соборна, 25а, ФАП

В робочі дні

з 08-00 до 17-00 год.

4

с. Благодатне

 

вул. Попова, 18,  ФАП

В робочі дні

з 08-00 до 17-00 год.

5

с. Новокрасне

 

вул. Соборна, 10,  ФАП

В робочі дні

з 08-00 до 17-00 год.

6

с. Семенівка

 

вул. Шевченка, ,  ФАП

В робочі дні

з 08-00 до 17-00 год.

7

с. Воєводське

 

вул. Примака, 1,   ФАП

В робочі дні

з 08-00 до 17-00 год.

8

с. Агрономія

 

вул. Шкільна, 9,  ФАП

В робочі дні

з 08-00 до 17-00 год.

 

 

 6 грудня 2016року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України», яким вносяться зміни до низки Законів України зокрема  до статті 5 Закону України «Про психіатричну допомогу»  в частині надання грошової допомоги особі, яка проживає разом з інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, - на догляд за ним.

Даними змінами передбачено, що 01січня 2017року розмір зазначеної допомоги розраховується як різниця між трьома прожитковими мінімумами на кожного члена сім’ї та середньомісячним суупним доходом сім’ї за попередні шість місяців, але не може бути більш ніж прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяц.
 
За детальною інформацією звертатись до УСЗН за адресою смт.Арбузинка пров. Каштановий 5, або за телефоном  3-19-04
  Деякі питання санаторно-курортного лікування та відпочинку громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
Формат: DOC | Добавлен: 22/12/2016 15:11:20
82Kb Скачать скачать

 Управління соціального захисту населення Арбузинської райдержадміністрації повідомляє про наступне. Урядом врегульовано питання надання пільг і компенсацій громадянам, постраждалим внаслідок ядерних аварій, випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, також удосконалено систему проведення соціальних виплат постраждалим громадянам (постанова Кабінету Міністрів України від 26.10.2016 №759 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2005 р. №936 і від 14 травня 2015 р. №285»).

Порядком використання коштів державного бюджету для виконання програм, пов’язаних із соціальним захистом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.09.2005 №936 (далі - Порядок), врегульовано питання виплат компенсацій у разі зміни особою місця проживання (перебування), а саме абзац п’ятий пункту 3 Порядку викладено в новій редакції:
«У разі зміни зареєстрованого місця проживання (перебування) або місця роботи постраждала особа для отримання виплати за новим місцем проживання (перебування) або місцем роботи не пізніше ніж через три місяці подає заяву та довідку про отримані виплати (нарахування) за попередрім місцем проживання (перебування).»
Абзацом першим пункту 4 Порядку визначено, що виплата компенсацій та допомог, передбачених законодавством, проводиться за місцем фактичного проживання (перебування) працюючих та непрацюючих громадян, у тому числі пенсіонерів, зокрема пенсіонерам та особамофіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, Державної кримінально-виконавчої служби та інших органів, громадянам, що провадять підприємницьку діяльність без утворення юридичної особи, громадянам, які працюють у громадян, що провадять підприємницьку діяльність без утворення юридичної особи.
Зазначені зміни спрямовані також на забезпечення прав громадян, які брали участь у ліквідації наслідків ядерних аварій, ядерних випробуваннях, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт і дружин (чоловіків) померлих ядерників на отримання компенсацій.
               З Порядку виключено норми щодо виплати компенсацій та пільг постраждалим громадянам, віднесеним до категорії 4 (підпункт 2 пункту 4), батькам потерпілих дітей (підпункти 16-19 пункту 4), громадянам, які проживають або працюють на територіях радіоактивного забруднення (підпункт 5 пункту 4), а також виключено положення щодо відшкодування витрат на надання пільг для оплати послуг зв»язку та транспортних послуг (абзаци перший та другий пункту 13).
 
Постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2016 №760 «Про затвердження Порядку виплати одноразової компенсації за шкоду, заподіяну внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій, ядерних випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, та щорічної допомоги на оздоровлення деяким категоріям громадян» Уряд затвердив механізм виплати зазначених компенсацій.
Одноразова компенсація за шкоду тепер передбачена також учасникам ліквідації наслідків інших ядерних аварій, особам, які брали участь у ядерних випробуваннях, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, які стали інвалідами.
Одноразова компенсація у зв’язку з втратою годувальника надається дружинам (чоловікам) померлих громадян, смерть яких пов'язана з катастрофою на ЧАЕС чи іншими ядерними аваріями, сім’ї померлого годувальника. Звертаємо увагу, що компенсація виплачується дружині (чоловікові) та сім’ї померлого учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, іншої ядерної аварії, учасника ядерного випробування, військового навчання із застосуванням ядерної зброї, віднесеного до категорії 1. Одноразова компенсація батькам померлого учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС також виплачується батькам померлого учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, віднесеного до категорії 1.
Ці одноразові компенсації виплачуються у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2016 №760 з дати її опублікування, а саме з 02.11.2016.
Також вказаною постановою визначено порядок виплати щорічної допомоги на оздоровлення.
_ Звертаємо увагу, що до переліку осіб, яким виплачується щорічна допомога на оздоровлення (стаття 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»), не включено дітей, які втратили внаслідок Чорнобильської катастрофи одного з батьків, та евакуйованих із зони відчуження у 1986 році. Тому виплата щорічної допомоги на оздоровлення вказаним особам припинено.
За роз’ясненням Міністерства соціальної політики України, розміщеним на офіційному веб-сайті ( http://www.msp.gov.ua), з метою поновлення права на отримання цієї допомоги дітьми, які втратили внаслідок Чорнобильської катастрофи одного з батьків, та евакуйованими із зони відчуження у 1986 році, Урядовим комітетом з питань соціальної політики та гуманітарного розвитку схвалено проект Закону України «Про внесення зміни до статті 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Такі зміни зумовлені технічною помилкою, що виникла у ході прийняття Закону №1339-УІІІ, у результаті зазначені категорії громадян були позбавлені права на щорічну допомогу на оздоровлення.
 
 
 

 Керівникам підприємств, установ та організацій , головам профспілкових організацій

Управління соціального захисту населення Арбузинськоъ РДА звертаєься до керівників та голів профспілкових комітетів підприємств, установ та організацій Арбузинського району всіх форм власності, які використовують найману працю, із рекомендацією підвести підсумки виконання зобов’язань по колективних договорах 2016 року та укласти нові або продовжити дію укладених колективних договорів на 2017 рік.

На рівні підприємства колективний договір є дієвим регулятором соціально-трудових відносин, який визначає умови праці працівників, конкретизує та сприяє реалізації норм трудового законодавства.

У сучасних соціально-економічних умовах це також вкрай важливий інструмент забезпечення соціальної захищеності працівників. Необхідною умовою для цього, а також і надійним індикатором соціальної відповідальності бізнесу, є утримання «планки» соціальних гарантій.

Регламентуючи взаємовідносини між роботодавцем і трудовим колективом та сприяючи їх прозорості, колективний договір здатний відігравати стабілізуючу роль та запобігати виникненню конфліктних настроїв в трудовому колективі.

З огляду на це, необхідність та доцільність укладення та своєчасного перегляду колективного договору на кожному підприємстві не викликає сумніву.

Як показує практика, процес колективних переговорів не може бути стандартним, але в усіх випадках при їх проведенні сторони повинні дотримуватись принципів соціального діалогу, взаємної довіри і поваги.

Рекомендуємо завчасно розпочати двосторонні переговори для того, щоб укласти колективні договори на наступний рік не пізніше березня 2017 року, як це передбачено пунктом 1.1.9 обласної угоди з соціально-економічних питань з подальшою їх реєстрацією у місячний термін.

Нагадуємо, що Арбузинською райдержадміністрацією реєстрація колективних договорів покладена на управління соціального захисту населення, що знаходиться за адресою: смт Арбузинка пер.Каштановий 5, каб. 9, тел. 3-01-10.

 Збільшення заробітної плати – основа підвищення добробуту населення

Управління соціального захисту населення доводить до керівників підприємст, установ та організацій всіх форм власності що Згідно Закону України  «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» мінімальний розмір заробітної плати працівника який виконує просту некваліфіковану роботу з 1 грудня 2016 року становить 1600 грн. , у погодинному розмірі – 9,59 грн.
Посадові оклади (тарифні ставки, ставки заробітної плати) працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери з 01.12.2016 року встановлюються відповідно Постанови КМУ від 23 листопада 2016 р. № 840 «Деякі питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери»
                  Строки виплати заробітної плати регламентовані статтею 115 Кодексу законів про працю України, а саме: не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцять календарних днів

 ПІЛЬГИ РОБОТОДАВЦЯМ ПРИ СТВОРЕНІ НОВИХ РОБОЧИХ МІСЦЬ

Стимулювання роботодавців до створення нових робочих місць Законом України «Про зайнятість населення» передбачена щомісячна компенсація фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» право на компенсацію має роботодавець, який працевлаштовує на нове робоче місце строком не менше ніж на два роки за направленням служби зайнятості зареєстрованих безробітних.

Право на компенсацію має роботодавець, який працевлаштовує зареєстрованих безробітних на нові робочі місця в пріоритетних видах економічної діяльності. Постановою Кабінету Міністрів України затверджено ПЕРЕЛІК пріоритетних видів економічної діяльності для створення нових робочих місць суб’єктами малого підприємництва.

Законодавством передбачається стимулювання роботодавців за працевлаштування   таких категорій громадян, які мали статус безробітного:

1) діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування;
2) особи, звільнені після відбуття покарання або примусового лікування;
3) молодь, яка закінчила або припинила навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах, звільнилася із строкової військової або альтернативної (невійськової) служби (протягом шести місяців після закінчення або припинення навчання чи служби) і яка вперше приймається на роботу;
4) особи, яким до настання права на пенсію за віком відповідно  залишилося 10 і менше років;
5) інваліди, які не досягли пенсійного віку;
6) один з батьків або особа, яка їх замінює, і
має на утриманні дитину (дітей) віком до шести років;  виховує без одного з подружжя дитину віком до 14 років або дитину-інваліда; утримує без одного з подружжя інваліда з дитинства (незалежно від віку) та/або інваліда I групи (незалежно від причини інвалідності);

7) внутрішньо переміщені особи;

8) військові учасники АТО.

За сприяння зайнятості внутрішньо переміщених осіб, роботодавцям належать:

1)   Компенсація витрат роботодавця на оплату праці (але не вище середнього рівня заробітної плати, що склався у відповідному регіоні за минулий місяць) за працевлаштування зареєстрованих безробітних з числа внутрішньо переміщених осіб на умовах трудових договорів тривалістю не більше шести календарних місяців, за умови збереження гарантій зайнятості такої особи протягом періоду, що перевищує тривалість виплати у два рази.

Зміни до статті 14 Закону України «Про зайнятість населення».  будуть сприяти працевлаштуванню учасників антитерористичної операції, оскільки відповідно до прийнятих змін, роботодавцю, який працевлаштовує на нове робоче місце за направленням центру зайнятості зазначених осіб терміном не менше ніж на два роки, щомісяця компенсуються фактичні витрати в розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Компенсація виплачується протягом одного року з дня працевлаштування зареєстрованого безробітного, тобто роботодавці, які планують збільшення штату працівників, працевлаштовують безробітного на нове робоче місце за направленням центру зайнятості, мають право на компенсацію фактичних витрат у розмірі єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. 

З 01 січня 2017 року для роботодавців району є нагода за рахунок компенсаційних виплат Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття при створенні нових робочих місць без значних зусиль та при сприянні районного центру зайнятості  вирішувати фінансові питання виплат заробітної плати та податків.

За більш детальною інформацію та за консультаціями просимо звертатися до Арбузинського  районного центру зайнятості за адресою: пр.. Каштановий,8,  смт. Арбузинка за тел. (05132) 3-07-41, (05132) 3-11-35.

 

 НОВЕ РОБОЧЕ МІСЦЕ

 

Нове робоче місце - робоче місце, яке створене у зв'язку із створенням нового суб'єкта господарювання  або збільшенням штатної чисельності працівників за умови відсутності скорочення (зменшення) середньомісячної чисельності за попередні 12 місяців, а також створене шляхом модернізації або зміни технології виробництва, що потребують нових знань, навичок та вмінь працівника.
Кількість новостворених робочих місць відображається в Звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі Звіт), форма № Д4
Над таблицею 1 Звіту поле «Кількість створених нових робочих місць у звітному періоді» – заповнюється тільки один раз – у тому звітному періоді (місяці), коли на підприємстві з`явилося нове робоче місцеА якщо в наступних звітних періодах нові місця не створювалися, то і заповнювати цей показник у таблиці 1 не потрібно.
В таблиці 5 графа 12 «Дата створення нового робочого місця, на яку у звітному періоді працевлаштований цей працівник» – заповнюється роботодавцем тільки в разі працевлаштування працівника на новостворене робоче місце. При цьому в графі 12 слід проставити дату (число, місяць, рік) створення такого місця. На практиці ця дата часто не збігається з датою початку трудових відносин, яка зазначається у графі 11 таблиці 5. Адже нове робоче місце може бути вже створене, а працівників на нього ще не знайшли. Таким чином, графа 12 таблиці 5 Звіту з ЄСВ за одним працівником, прийнятим на нове робоче місце, заповнюється один раз. І якщо нові місця надалі не створювалися, то цей показник у наступних звітах не відображається.
В таблиці 6 графа 22 «Ознака нового робочого місця» зазначається позначка «Х» у разі працевлаштування особи на нове робоче місце та заповнюється протягом 2 років.
Найбільш типові помилки при заповнені Звіту щодо даних по новоствореним робочим місцям:
- в таблиці 1: Кількість створених нових робочих місць більше або дорівнює штатній чисельності або середньообліковій чисельності штатних працівників за звітний період (створені робочі місця – це не штатна чисельність працівників);
- в таблиці 1: Кількість створених нових робочих місць дорівнює кількості прийнятих працівників на вже існуючі вільні посади;
- в таблиці 1: Кількість створених нових робочих місць необхідно показувати обов’язково в  тому місяці, коли було створене нове робоче місце, а не пізніше;
- в таблиці 6: Ознака нового робочого місця: позначка «1-так, 0-ні» необхідно заповнювати у разі працевлаштування особи на нове робоче місце протягом 2 років.
 

Роботодавці, відповідально ставтесь до відображення в звітності показника «Нове робоче місце»
За сприяння служби зайнятості населення при створенні нових робочих місць суб’єкти господарювання отримують компенсації єдиного соціального внеску.
«Отримати компенсацію може будь-який роботодавець. Законодавство у цьому питанні  дуже прозоре.  Будь яка фізична особа-підприємець або суб’єкт малого підприємництва може претендувати на отримання компенсації. Немає поняття доведеного ліміту на кількість компенсацій ЄСВ за працевлаштування на нові робочі місця
В економічних умовах сьогодення варто звернути увагу на можливість отримання реальної вигоди від створення нових робочих місць на підприємстві та працевлаштування осіб з числа безробітних (в основному соціально мало захищених, в тому числі інвалідів, вчорашніх випускників). Погодьтеся, приємно робити благі справи і отримувати матеріальний стимул за це. Нове робоче місце – це легальне працевлаштування і поповнення бюджету податками. І разом з тим, це надія і впевненість у майбутньому для вчорашніх безробітних.

 Варто знати про  легальну зайнятість 

  безробітним та роботодавцям

Проблемою сьогодення, яка суттєво впливає на добробут населення, є «тіньова» зайнятість. Таке явище по суті спрямоване проти людини. Саме цей факт став підґрунтям проведення роз’яснювальної роботи на тему «Легальна зайнятість»

 

Відповідно до статті 43 Конституції України кожен має право на працю, тобто можливість заробляти собі на життя роботою, яку людина вільно обирає або на яку вільно погоджується. 
Відсутність цивілізованих трудових відносин позбавляє працівників захисту від незаконного звільнення, можливості отримання вихідної допомоги у разі звільнення за ініціативою роботодавця, гарантованої виплати заробітної плати двічі на місяць, права на щорічну основну відпустку, соціальну відпустку з вагітності та пологів, додаткових відпусток, передбачених Законом України «Про відпустки». Нелегальні працівники не мають права на оплату листка непрацездатності, втрачають трудовий стаж. Відсутність  страхового стажу для отримання пенсії призводить до нарахування в кінцевому результаті мінімальної пенсії за віком.
Легальна зайнятість – це захист соціальних та трудових прав, гарантій громадян. Потрібно застерегти і роботодавців від протиправних дій, адже використання нелегальної робочої сили, відсутність чи несвоєчасна реєстрація трудових договорів між роботодавцем та найманим працівником є порушенням законодавства про працю і передбачає адміністративну відповідальність – накладання штрафу.
Окрім того встановлена кримінальна відповідальність за неукладання трудових договорів з найманими працівниками та грубе порушення законодавства про працю (ст.172 Кримінального кодексу України) та за умисне ухилення від сплати податків (ст. 212 Кримінального кодексу України )
 «не задекларована праця» – це зайнятість працівників на підприємствах без укладання трудового договору, метою чого є уникнення сплати пов’язаних з трудовою діяльністю належних платежів до бюджету із сум заробітної плати працівників. Також до не задекларованої праці відноситься часткове відображення частини доходів, коли формально трудовий договір укладається, але в бухгалтерському обліку офіційно відображається лише частина заробітної плати працівника, решта виплачується «у конвертах».
Незважаючи на різноманітність типів не задекларованої праці, всіх їх об’єднує одна спільна мета – ухилення від сплати податків та соціальних внесків.
Найбільш поширеними видами не задекларованої праці є:
- відсутність реєстрації підприємства або підприємницької діяльності відповідно до вимог чинного законодавства;
- відсутність реєстрації працівників підприємства – трудові відносини встановлюються на підставі усної угоди, без підписання жодних офіційних трудових договорів або контрактів;
- заробітна плата «у конвертах» означає, що роботодавець платить частину заробітної плати готівкою без декларування цієї суми відповідними органами;
- іншою формою заробітної плати «у конвертах» є ситуація, коли робочий час, обумовлений трудовим договором, оплачується офіційно, а за додатково відпрацьовані години працівники отримують винагороду готівкою без декларування цих сум податковим органам та органам соціального страхування.